Ülkemizin en iyi öğrencilerinin tercih sıralamasında daima birinci olmak ve onları en iyi koşullarda, saygın bir akademik kadroyla eğitmek… Yaşama geçirilen bilimsel çalışmalarla uluslararası platformda saygınlığımızı koruyarak işbirlikleri oluşturabilmek ve çok uluslu projeler içinde yer almak…

Mezunlarımızın desteğiyle değerlerimize sahip çıkarak ve yeni değerler ekleyerek geleceği oluşturma hedefiyle 4 fakülteye 4 ağaç heykeli projelendirildi. Dört heykel sanatçısının yapıtları fakültelere yerleştirildi. Sıra ağaçların mezunlarımızın adlarıyla tamamlanmasında…
Siz de fakültenizin ağacına adınızı yazdırın, ağaçlar renge ve ışığa bürünsün! Eğitim/öğrenimin fiziksel koşullarını yükseltmek, bilimsel projelere, araştırmalara kaynak yaratmak amacını taşıyan projeye destek olun. Birlikte üniversitemizin kalite çıtasını daha da yukarılara taşıyalım. Konu hakkında ayrıntılı bilgi almak isterseniz 212 265 99 46 – 533 570 89 69 numaralı telefonları arayabilir ya da [email protected] adresine e-posta gönderebilirsiniz.
4 Fakülte – 4 Ağaç

Buluşma Ağacı
Nejat Çınar’ın Buluşma Ağacı adlı yerleştirmesi Mühendislik Fakültesi’nin girişinde yer alıyor. Burada ağaç metal çizgilerle oluşturulan bir işaret dili, yalın ve en aza indirgenmiş bir tasarım olarak yorumlanıyor. Adların işlendiği değiştirilebilir yapraklar ve kuş yuvaları da bu yalınlığı yineliyor.
Nejat Çınar’ın bu yorumu daha önce ürettiği işlerin özelliklerini taşıyor: Yapıtın oluşumunda insanın günlük yaşamını belirleyen nesneler, bu nesnelerle ilişkisindeki alışkanlıklar, bu alışkanlıkların bir tasarımla yeniden yorumlanması gözetiliyor.

Buluşma Ağacı

Malzeme olarak metal kullanılmış ve duvara monte edilmiştir. Kuş/yuva gibi figüratif plakalar, ağaç üzerinde istenilen yere monte edilebilecek şekilde tasarlanmıştır. Mezunların adları bu plakaların üzerinde veya bağlantılı olarak yer alacak.

Nejat Çınar kimdir?
1958’de Ankara‘da doğdu. 1981’de Boğaziçi Üniversitesi Elektronik Bölümü’nden mezun oldu. 1984’te endüstriyel otomasyon alanında kontrol cihazları üreten bir şirketin kurucuları arasında yer aldı. Halen aynı şirkette ar-ge ve yazılım mühendisliği danışmanlığı yapıyor. İstanbul ve Ayvalık’ta yaşıyor ve çalışıyor. Ayvalık’ta ahşap tasarım üretimi yapıyor. 2006’da Design Week kapsamında “Made in Şişhane” grubuyla birlikte bir dizi ürünü sergilendi. 2008’de Point Hotel, Gayrettepe ‘de “Gelen-Giden Evrak” başlıklı bir yerleştirme gerçekleştirdi.

Gölgesinde Mevsimler…
Nilhan Sesalan Yüzsever’in Eğitim Fakültesi’ndeki Gölgesinde Mevsimler… başlıklı yerleştirmesinde ağaç ince bir ahşap işçiliğiyle oyulmuş, yaylanarak göğe yükselen büyük yapraklardan oluşuyor. Mezunların adları ise ‘günün en aydınlık zamanı olan öğlen saatlerini tasvirle’ varlığının belirtisi olarak bu ağacın gölgesini oluşturuyor. Zemindeki gölge bölümünde ahşap plakalara işlenmiş adlar alttan aydınlatma uyumlu bir ışıkla görünür olmaktadır. Işık ve yansıttığı adlar ağacın yaşam kaynağını da temsil etmektedirler. Nilhan Sesalan Yüzsever’in yapıtlarında doğal biçimlerle sürrealist kurgu biçimlerin uyumlu ve şiirsel bir biçimde birleştiği gözlemlenir.

Gölgesinde Mevsimler...

Mezunlarımızın adları heykelin zeminindeki gölge bölümündeki ahşap plakalara dekupe edilerek yazılacak. Ahşap plakalar zemine ‘sıfır’ kodda monte edilmiş ve alttan led ışıklarla aydınlatılmaktadır.

Nilhan Sesalan Yüzsever kimdir?
1968 yılında İstanbul’da doğdu. İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor. 1987’de başladığı Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nden master derecesiyle mezun oldu. Yurtiçi ve yurtdışında kişisel, karma sergilere ve sempozyumlara katıldı. Bodrum, İzmit, İstanbul, Mersin, Romanya,Yunanistan, Finlandiya, Japonya ve Fransa’da çoğunluğu taş yontu, dış mekân heykelleri bulunmaktadır. Özgün tasarımlar yapan sanatçının “İstanbul’da Oturmak” adlı çalışması İstanbul Design Week 2005 Editörlerin Seçimi Yılın Tasarımı Ödülü’nü almıştır. Kuzguncuk’daki atölyesinde kendi alanlarında kariyer yapan kişilere “Temel Tasarım, Mekân ve Üçüncü Boyut” konulu dersler vermekte ayrıca sosyal içerikli, özellikle çocuklarla ilgili projelere de destek olmaktadır.

Bellek Ağacı
Ayla Aksungur’un Bellek Ağacı adlı yapıtı BÜ Kütüphanesi‘nin caddeye bakan köşesindeki açıklıkta yer alıyor. Ulu bir çınar ağacı olarak tasarlanan ve lazer kesimli ince metal levha katmanlarından oluşan yerleştirmede yine üstüne adların işlendiği değiştirilebilir metal yapraklar yer alıyor. Aksungur son dönemde bronz döküm bir ağaç dizisi üretmiştir; bu ağaç o dizinin yarattığı deneyimlerin bu yerleştirmeye uyarlanmış bir sonucudur.

 

Bellek Ağacı

Ağacın üst gövdesi ortadaki taşıyıcı konstrüksiyonla birlikte 7 katmandan, alt gövde 3 kat, en alttaki kök ve çiçekli bölge ise 5 kattan oluşmaktadır. Tasarımda malzeme olarak demir kullanılmıştır. Mezunlarımızın adları yaprak modüllere dekupe edilerek işlenecek.

Ayla Aksungur kimdir?
Ayla Aksungur, 1979 yılında İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Heykel Bölümü’nden mezun oldu. Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel Bölümü’nde öğretim üyesi olarak görevini sürdürüyor. İstanbul’da yaşıyor ve çalışıyor. 2001 yılında “Cumhuriyet Tarihi Düzenlemesi Sanat Eserleri Yarışması” nda eşi Prof. Rahmi Aksungur ile birlikte birincilik ödülü alarak, bu projenin Ankara Devlet Mezarlığı’nda uygulanmasında yer aldı. 1996 Uğur Mumcu Rölyefi, 2001 Cumhuriyet Tarihi Düzenlemesi Mermer Heykelleri, Ankara; 2004 İstanbul II. Mermer Heykel Sempozyumu, Fındıklı, İstanbul; 2004 Azerbeycan- Türkiye Dostluk Parkı Rölyef Çalışması, Beşiktaş; 2005 Şişli- Terakki Vakfı, Haldun Dormen Büstü, İstanbul; 2006 “Maketle Düşünmek Sergisi” Marmara Üniversitesi GSF Heykel Bölümü Sergi Salonu gibi uygulamaları ve etkinlikleri bulunuyor.

Gizli Bahçe
Kemal Tufan, İİBF Ekonomi Bölümü’nün yer aldığı Natuk Birkan Binası’nın ana merdivenlerinin yanına Gizli Bahçe adını taşıyan ağacı köklerinden en uçtaki dallarına kadar, merdivenleri çıkarken/inerken izleyebilecek bir biçimde yerleştirdi. Bu ağacın gövdesi ve dalları tek tek saç plakalar ve demir çubuklar kesilip kaynaklanarak yapıldı. Yine üstünde adları taşıyan yapraklar, değiştirilebilir özellikte. Tufan’ın birçok ülkenin kamusal alanlarına yerleştirilmiş yapıtlarında insanın kullandığı araçlara ve eşyalara ilişkin bir bellek irdelemesi ve bu araç ve eşyaların doğa ve çevre ile geleneksel ve/veya güncel işlevleri yorumlanmaktadır.

[caption id=”attachment_201″ align=”aligncenter” width=”400″ caption=”Binanın 3 katında görülen ağaç (kökleri, gövdesi ve dalları), farklı genişliklerdeki metal şeritlerden dantel gib